عکس| حرکت اعتراضی تیم ملی کنگو در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آفریقا

عکس| حرکت اعتراضی تیم ملی کنگو در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آفریقا
شناسه خبـر : ۱۳۴۸۰۶ پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

تیم ملی کنگو در بازی مقابل ساحل عاج دست به حرکتی اعتراضی زد تا توجهات را به سمت خشونت و درگیری‌های مسلحانه در شرق کشورشان معطوف کند.

بازیکنان و مربی کنگو، سباستین دسابر، پیش از بازی‌ نیمه‌نهایی جام ملت‌های آفریقا در روز چهارشنبه برای متمرکز کردن توجهات به خشونت‌های مسلحانه در شرق کشورشان حرکتی اعتراضی انجام دادند. آنها هنگام پخش سرود ملی کشور خود در بازی مقابل ساحل عاج دست راست خود را جلوی دهان و دو انگشت خود را کنار شقیقه گرفتند در حالیکه همگی بازوبند مشکی بسته بودند.

دسابر بعد از شکست ۱-۰ تیمش گفت: «این پیامی برای نشان دادن حمایت از قربانیان و اطلاع دادن به همه بود که بدانند واقعاً در شرق چه اتفاقاتی می‌افتد و لازم است که به آن توجه نشان دهیم. تیم ملی فوتبال یک نیروی محرکه برای یک ملت است. و امروز عصر وظیفه ما بود که بتوانیم آنچه را که در پشت صحنه اتفاق می‌افتد، اطلاع دهیم.»

کاپیتان چنسل امبمبا و مهاجم سدریک باکامبو نیز تلاش کردند تا روز دوشنبه از طریق شبکه‌های اجتماعی توجهات بیشتری را به این موضوع معطوف کنند، در حالی که روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی نیز به طور خلاصه به آن اشاره شد.

ده‌ها سال است که شرق کنگو درگیر خشونت مسلحانه است و بیش از ۱۲۰ گروه برای قدرت، زمین و منابع معدنی ارزشمند این منطقه می‌جنگند و مردم نیز تلاش می‌کنند از جوامع خود دفاع کنند. گروه‌های مسلح مدت‌هاست که در منطقه غنی از مواد معدنی کمپین‌های خشونت‌آمیز به راه انداخته‌اند و به کشتار دسته جمعی دست می‌زنند.

در اواخر سال ۲۰۲۱ زمانی که یک گروه شورشی به نام M۲۳ دوباره ظاهر شد و حملاتی را برای تصرف قلمرو آغاز کرد، این درگیری افزایش یافت. سازمان ملل متحد و گروه‌های حقوق بشر می‌گویند که این گروه از طرف رواندا حمایت می‌شود، اگرچه این کشور چنین ادعایی را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: نیجریه رویای بافانابافانا را بر باد داد/ میزبان بدون سرمربی راهی فینال شد!

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir